sábado, 12 de mayo de 2012


ÚS DEL BIODIESEL
·   Ús en automoció:
Està extés en els últims 10-12 anys, en Europa.
En països com Alemanya i Àustria  tenen més de mil gasolineres amb biodièsel o amb  gasoil barrejat amb biodièsel.
La raó de la barreja del gasoil i el biodièsel és que els olis vegetals del biodièsel tenen l’avantatge de dissoldre la goma i el cautxú.
Si s’utilitzés un ús prolongat del biodièsel 100% en els vehicles es podrien arribar a degradar els conductes ( cables o maneguets ) produint algun porus o pèrdua dels combustibles ja que és biodegradable en un 98’3% en 21 dies. 
Des de fa uns anys alguns fabricants de vehicles han substituït els conductes que es poden dissoldre, per culpa del biodièsel, per conductes fabricats amb materials plàstics o derivats.


Els seus desavantatges són que...
  1.   La potència del motor disminueix, perquè el poder calorífic inferior (PCI ) del biodièseñ és menor.
  2. El consum de combustibles augmenta, ja que el biodièsel conté menys poder calorfífic que el gasoil.
  3. Les emissions d'òxids de nitrogen generalment augmenten, conseqüèncai de les grans pressions i temperatures que s'assoleixen a la cambra de combustió, que al seu torn es deuen a un temps de retard de la mateixa.
  4. Quan s'utilitza 100% de biodièsel, l'oli lubricant es contamina i produiex menys viscositat del èster en comparació a aquest.
  5. Alguns materials es deterioren amb l'utilització del biodiesel 100%, com les pintures, els plàstics, les gomes, etc.



 
                                       Nom del cotxe: Shusei Yamada

No hay comentarios:

Publicar un comentario